Tytuł projektu: „Wdrożenie modelu biznesowego internacjonalizacji celem podwyższenia konkurencyjności firmy DKM CONCEPT Sp. z o.o. na rynku zagranicznym”
Program Operacyjny Polska wschodnia 2014-2020
Działanie 1.2 „Internacjonalizacja MŚP”
w ramach I Osi priorytetowej:
„Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”
Nr umowy: POPW.01.02.00-18-0090/22-00
Krótki opis projektu:
W ramach projektu Wnioskodawca wybrał rynek docelowy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na którym zamierza wprowadzić usługi w zakresie projektowania i instalacji aranżacji przestrzeni zielonych z wykorzystaniem roślinności sztucznej i żywej. Zarówno wybór rynku, jak i produktów został określony po dokonaniu analiz konkurencyjności wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy.
W ramach projektu wyodrębniono zadania:
- Usługa doradcza związana z opracowaniem Modelu Biznesowego
- Usługa doradcza związana z przygotowaniem strategii marketingowej.
- Usługa doradcza związana z przygotowaniem kampanii promocyjnej – kampania w Internecie
- Usługa doradcza w zakresie zaprojektowania dedykowanej aplikacji internetowej wspierającej
Promocję usług
- Usługa wykonania tłumaczeń (treści na arabskojęzyczną stronę internetową, materiały promocyjne, instrukcje, regulaminy)
- Usługa w zakresie wytworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych – katalogi, ulotki, gadżety
promocyjne
- Usługa w zakresie wytworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych – sesje zdjęciowe
- Doradztwo w zakresie obsługi kanału otoczenia formalno – prawnego umożliwiającego wejście na rynek ZEA
- Udział w Misjach Gospodarczych
Cele i efekty projektu:
Celem projektu jest realizacja założeń nowego modelu biznesowego, który pozwoli firmie przygotować się do efektywnego wejścia na rynek ZEA, a także zbudować pozycję, jako wiarygodnego oraz rzetelnego partnera. Uruchomienie arabskojęzycznej stronny www oraz udział w misjach gospodarczych na terenie ZEA, przyczyni się do budowania świadomości marki firmy na nowym rynku, umożliwi zaprezentowanie oferowanych usług oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Rynek ZEA stanowi priorytet dla firmy w zakresie internacjonalizacji.
Celem firmy, po przeprowadzeniu zaplanowanych działań i osiągnięciu związanych z tym wskaźników, będzie zainicjowanie oraz systematyczne zwiększanie przychodów ze sprzedaży eksportowej. Projekt,
przyczyni się do ekspansji firmy na rynku docelowym również dzięki realizacji usług doradczych, marketingowych, a także poprzez udział w misjach gospodarczych
- Wartość projektu ogółem: 648 087,00 PLN
- Wartość wydatków kwalifikowanych: 526 900,00 PLN
- Wkład Funduszy Europejskich: 447 865,00 PLN